Containerredere ophugger yngre og større skibe

De sidste to år har været bemærkelsesværdige på ophugningsfronten, hvor rederne i 2016 satte rekord i skrottet tonnage. Samtidig var skibene yngre og større, skriver Seaintel i ny analyse. Men en ændring kan være på vej.
Foto: GMS
Foto: GMS

Mens flere af de største containerrederier som MSC og CMA CGM det seneste år har sat deres underskrifter på ordrer på nye og store skibe, har ophugningsværfterne arbejdet med at skaffe andre skibe af vejen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også