ShippingWatch

Containerredere ophugger yngre og større skibe

De sidste to år har været bemærkelsesværdige på ophugningsfronten, hvor rederne i 2016 satte rekord i skrottet tonnage. Samtidig var skibene yngre og større, skriver Seaintel i ny analyse. Men en ændring kan være på vej.

Foto: GMS

Mens flere af de største containerrederier som MSC og CMA CGM det seneste år har sat deres underskrifter på ordrer på nye og store skibe, har ophugningsværfterne arbejdet med at skaffe andre skibe af vejen.

De seneste to år bliver i en ny analyse fra Seaintel betegnet som exceptionelle, når man zoomer ind på udviklingen for ophugningen af containerskibe. De sidste mange års krise har presset rederne til at ændre syn på ophugningen af deres flåder, hvor konkurrencen fra de nye, større og mere brændstofeffektive skibe har skubbet hårdt på.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

ECSA kræver flere tiltag til bekæmpelse af pirater i Guineabugten

Den danske fregat Esbern Snares ildkamp mod formodede pirater i Guineabugten kalder på yderligere fokus på sikkerheden i området, mener ECSA. Ifølge den danske forsvarsminister, Trine Bramsen, kom det som en overraskelse, at formodede pirater ville gå til angreb på krigsskibet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs