Siemens vil spare på transporten med nye RoRo-skibe

Med to nye RoRo-skibe vil Siemens undgå at bruge kraner til at laste og lodse vinger og naceller til producentens D7-platform. Det nye tiltag skal reducere transportomkostningerne med 20 procent.
AF MAZ PLECHINGER, ENERGIWATCH, OG JOHANNES HARTKOPF-MIKKELSEN

Ved at rulle naceller og vinger direkte om bord på to, nye og dertil indrettede RoRo-skibe forventer Siemens at spare 20 procent på transportomkostningerne fra fabrikken til den havn, hvorfra møllekomponenterne skal skibes videre ud til vindmølleparken. Det skriver den dansk/tyske vindmølleproducent i en meddelelse.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også