ShippingWatch

Viking Supply Ships flytter hovedkontor fra Danmark til Norge

For at øge effektiviteten og det kommercielle fokus flytter Viking Supply Ships sit hovedkontor i København til Kristiansand i Norge.

Foto: Viking Supply Ships/Odin Viking

Offshorerederiet Viking Supply Ships har besluttet sig for at flytte sit hovedkontor i København til Norge.

Det fremgår af regnskabet fra rederiet, der blev offentliggjort tirsdag i denne uge.

"For at strømline organisationen og yderligere øge effektiviteten og det kommercielle fokus for selskabet, blev det i januar 2018 besluttet af flytte Viking Supply Ships A/S' hovedkvarter fra København (Danmark) til Kristiansand (Norge)," lyder det fra rederiet.

Sammenlagt med restruktureringen af rederiet, der blev endeligt gennemført sidste år, vil flytningen give rederiet mulighed for at "drage fordel af fremtidige markedsmuligheder," lyder det.

Viking Supply Ships har en flåde af otte AHTS-fartøjer (ankerhåndteringsskibe), hvoraf fire nu er i oplag, samt fem PSV-skibe (platform forsyningsskibe) der alle er lagt op.

I regnskabet fremgik det, at driftsresultatet (ebitda) for den fortsatte forretning sidste år faldt til et underskud på 185 mio. svenske kroner fra et overskud på 160 mio. svenske kroner i 2016. I løbet af fjerde kvartal blev det til en nedskrivning på 19 mio. svenske kr. foretaget på PSV-flåden.

Viking Supply Ships er ud over det nu norske hovedkontor til stede i svenske Gøteborg. Rederiets største aktionær er Christen Sveaas' selskab Kistefos.

Viking Supply Ships i rødt på driften efter presset år

Bourbon tager stort tab på salg af 41 offshoreskibe

Forsiden lige nu

Outsideren Zim fik større underskud i første kvartal

Containerrederiet Zim, der som et af de få er uden for en alliance, fik et større minus i første kvartal i år end året før. Tre ting får skylden fra ledelsens side, der ellers er optimistisk på grund af større fragtmængder.

MSC får overraskende godt resultat i Nordeuropa

MSC Scandinavia, der dækker vigtige områder som Rusland, Skandinavien og Østeuropa, har fremlagt et overraskende godt resultat i 2017. Selskabet er det eneste hos Maersk Lines alliancepartner, MSC, der offentliggør regnskaber.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere