Medie: Kritik af APM Terminals i peruviansk havn

Myndighederne i Peru er angiveligt ikke tilfredse med APM Terminals' hidtidige arbejde i havnen Callao, hvor der blandt andet klages over sprækker og brugt udstyr. Maersks havneselskab har indtil 11. oktober til at finde en løsning, ellers kan koncession blive trukket tilbage.
APM Terminals TCB Barcelona
APM Terminals TCB Barcelona

Perus myndighed for investering i offentlig transport og infrastruktur, Ositrán, er ikke tilfreds med APM Terminals' indsats indtil videre på den nordlige kaj i havnen Callao.

Ostrán peger ifølge mediet Port Strategy bl.a. på revner i dele af den færdigbyggede infrastruktur, samt at udstyret indtil videre ikke lever op til det, der blev lovet ved tildeling af koncessionen. Herunder brug af brugt udstyr.

APM Terminals' direktør i Callao, Anders Kjeldsen, siger dog, at den slags problemer ikke er usædvanlige i projekter som Callao og tilføjer samtidig, at det gældende arbejde udgør mindre end én pct. af det samlede projekt.

Det Maersk-ejede havneselskab har nu indtil d. 11. oktober til at nå til enighed med landets økonomi- og finansministerium. Hvis det ikke lykkes, så kan APM Terminals risikere at miste koncessionen på Callao.

"Vi er sikre på, at alle problemer vedrørende projektets færdiggørelse og tidsplan vil blive løst," siger en talsmand fra APM Terminals til Port Strategy. 

Maersks TCQ-havn skal ansætte 600 for at kunne starte

APM Terminals får mere konkurrence i spansk nøglehavn 

Drewry: Terminalselskaber presset til ny strategi 

Maersks russiske havnesatsning i nyt dyk i 2016 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også