Perus myndighed for investering i offentlig transport og infrastruktur, Ositrán, er ikke tilfreds med APM Terminals' indsats indtil videre på den nordlige kaj i havnen Callao.
Ostrán peger ifølge mediet Port Strategy bl.a. på revner i dele af den færdigbyggede infrastruktur, samt at udstyret indtil videre ikke lever op til det, der blev lovet ved tildeling af koncessionen. Herunder brug af brugt udstyr.
APM Terminals' direktør i Callao, Anders Kjeldsen, siger dog, at den slags problemer ikke er usædvanlige i projekter som Callao og tilføjer samtidig, at det gældende arbejde udgør mindre end én pct. af det samlede projekt.
Det Maersk-ejede havneselskab har nu indtil d. 11. oktober til at nå til enighed med landets økonomi- og finansministerium. Hvis det ikke lykkes, så kan APM Terminals risikere at miste koncessionen på Callao.
"Vi er sikre på, at alle problemer vedrørende projektets færdiggørelse og tidsplan vil blive løst," siger en talsmand fra APM Terminals til Port Strategy.
Maersks TCQ-havn skal ansætte 600 for at kunne starte
APM Terminals får mere konkurrence i spansk nøglehavn
Drewry: Terminalselskaber presset til ny strategi
Maersks russiske havnesatsning i nyt dyk i 2016