
Mens den globale økonomi hænger i dyndet, er det handlen og trafikken mellem de asiatiske lande, der sikrer fremgang i de store knudepunkter i regionen. I maj oplevede Singapore en vækst på hele 8,6 procent i containermængderne i forhold til samme periode sidste år, og det ses som et stærkt signal op til til højsæsonen for rederne.
Det sydøstasiatiske shippingcenter Singapore har samlet haft en containervækst på 6,9 procent til i alt 12,9 mio. teu i perioden januar til maj i år i forhold til samme periode 2011. Dermed ser det ud til, at Singapore i 2012 kan genindtage pladsen som verdens største containerhavn foran Shanghai. I året første fem måneder håndterede Shanghai omkring 13,1 mio. teu, en stigning på 3,1 procent, men udsigterne er ikke alt for lyse og havnens ledelse har varslet, at væksten for hele året kan ende på bare 2-3 procent i forhold til 9,2 procent sidste år.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app