Europæiske containerterminaler satser på el og biobrændstof

Containerhavne i både Hamborg og København går efter at skære CO2-udledningen ved at reducere dieselforbruget.
Copenhagen Malmö Port (CMP) har mandag meldt ud, at havnen vil indfase biobrændstoffet HVO100 til maskinerne i containerterminalen i Københavns Havn. | Foto: Hamburger Hafen und Logistik Ag
Copenhagen Malmö Port (CMP) har mandag meldt ud, at havnen vil indfase biobrændstoffet HVO100 til maskinerne i containerterminalen i Københavns Havn. | Foto: Hamburger Hafen und Logistik Ag

El og biobrændstof vinder frem som det foretrukne alternative brændstof i flere store europæiske havne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også