Hamborgs havneselskab passer som hånd i handske til MSC

Mens MSC kan tilføre mere handel til Hamborg Havn, passer terminalselskabet HHLA omvendt ind i det store rederis strategi, siger chefanalytiker i Xeneta.
”Denne handel udvider ikke bare MSC’s globale rækkevidde, men realiserer også potentialet for handel i Hamborg og i Tyskland,” siger Søren Toft, topchef i MSC. | Foto: MSC
”Denne handel udvider ikke bare MSC’s globale rækkevidde, men realiserer også potentialet for handel i Hamborg og i Tyskland,” siger Søren Toft, topchef i MSC. | Foto: MSC

Et køb af halvdelen af havneselskabet Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) vil passe perfekt ind i forretningsstrategien for verdens største containerrederi, schweizisk-italienske Mediterranean Shipping Company (MSC).

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også