ShippingWatch

EU frikender belgisk havn i sag om ulovlig statsstøtte

Den statsejede containerhavn i Antwerpen handlede i tråd med reglerne, da havnemyndighederne under finanskrisen ændrede på mindstekravene for det antal containere, som to terminalselskaber var forpligtet til at køre gennem havnen, fastslår EU i en ny undersøgelse.

Foto: Port of Antwerp/PR

Anklagerne om ulovlig statsstøtte mod den belgiske havn i Antwerpen holder ikke stik, konkluderer EU-kommissionen efter at have undersøgt sagen i to år.

Havnemyndighederne i Antwerpen handlede ifølge EU-kommissionen i tråd med reglerne om statstøtte som en privat virksomhed, da havnen under finanskrisen ændrede på tidligere fastsatte krav til antallet af containere, terminalselskaberne PSA og DP World som minimum skulle køre gennem havnen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs