Singapore udvider brugen af masseflowmetre

Singapore vælger nu også at lade masseflowmetre gælde for bunkring af destillater i verdens største bunkerhavn fra sommeren 2019.
Foto: Ed Wray/AP/POLFOTO/arkiv
Foto: Ed Wray/AP/POLFOTO/arkiv

Fra sommeren 2019 bliver det obligatorisk at bruge masseflowmetre (MFM), når der skal tankes destillater i verdens største bunkerhavn i Singapore.

Mens det siden 2017 har været obligatorisk for leverandører af bunkerolie i havnen at have masseflowmetre ombord på deres skibe for at forhindre snyd, har kontrollen indtil nu været testet på levering af destillater.

Men med de globale svovlkrav, der fra 2020 vil sende flere skibe over på destilater, er der brug for at sikre mængderne her også. Ifølge myndighederne skaber brugen af masseflowmetre en sikkerhed for både leverandør og køber. Og industrien har taget godt imod brugen af teknologien, sagde Capt. M. Segar, der står for driften hos MPA, for nylig.

"Som verdens største bunkerhavn er det vigtigt, at vi fortsætter med at sætte de højeste standarder inden for bunkring for at sikre kvaliteten af brændstof og pålidelighed, og det kan gøres ved at bruge MFM. Det vil også forberede industrien på en ventet stigning i leveringen af destillater," sagde han med henvidning til de globale svovlkrav, hvor skibe ikke må sejle på brændstof med mere end 0,5 pct. svovl.

Fra 1. juli 2019 skal alle eksisterende bunkerskibe med destillater have et godkendt system ombord, og det samme gælder nye tankskibe.

Derfor virker kontrol med bunkerleverandører i Singapore

Bunkerpriser drives op af omfattende kontrol med leverandører 

Nu skal skeptikerne overbevises om Singapores masseflowmeter 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også