ShippingWatch

DSF-analyse: Container-krisen kan strække sig til 2015

For mange skibe og for lidt økonomisk aktivitet er en giftig cocktail for containerrederierne. I værste fald skal Maersk Line og konkurrenterne helt frem til 2015, før det ændrer sig, vurderer Danish Ship Finance (Danmarks Skibskredit) i sin halvårsanalyse.

Foto: Hapag-Lloyd

Den globale containerindustri vil være presset i hele 2013 af for mange skibe, der kæmper om for lidt last, og sådan vil det se ud i alt fald frem til til udgangen af næste år, hvis man skal tro den seneste halvårsanalyse fra Danish Ship Finance (DSF), Danmarks Skibskredit.

Først ved udgangen af næste år vil tilgangen af tonnage til linjerederierne løje af, hvilket vil være første gang i årevis, påpeger DSF. Men i værste fald skal man helt frem til 2015, før der kommer en mærkbar bedring af markedet:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs