Analysehus: Rederier taber penge på loyalitet over for kunderne

Det kan bedst betale sig for rederierne at skrue op for raterne på kort sigt. Lader de prisen stige langsommere end markedet, taber de stort. 
Mærsk og Hapag-Lloyd er blandt de rederier, der tabte mange mia. på at være loyal over for afskiberne, HMM lod derimod fragtraterne følge markedsprisen, hvorfor rederiet ikke led samme økonomiske tab. | Foto: Christian Charisius/AP/Ritzau Scanpix
Mærsk og Hapag-Lloyd er blandt de rederier, der tabte mange mia. på at være loyal over for afskiberne, HMM lod derimod fragtraterne følge markedsprisen, hvorfor rederiet ikke led samme økonomiske tab. | Foto: Christian Charisius/AP/Ritzau Scanpix

Rederier skal droppe loyalitet over for afskibere og hæve fragtraterne, når markedsprisen stiger – for når markedet bliver negativt, står de til tab. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også