ShippingWatch

MSC køber andel af vigtig terminal på USAs vestkyst

Verdens 2. største containerrederi MSC følger nu trop med investeringer i havneterminaler. Selskabet har købt en andel i Long Beachs største terminal i den californiske havn, skriver Lloyd's List.

I december købte det franske containerrederi CMA CGM sig ind i Long Beach havnen i Californien, og nu følger verdens andet størstecontainerrederi MSC trop i den vigtige amerikanske containerhavn, der forbinder stillehavskysten med Asien.

Ifølge Lloyd's List har rederiet købt en andel af Pier T, som containerskibene kan få adgang til uden at skulle under den nærliggende Gerald Desmond Bridge. I forvejen har rederiet del i Pier A i havnen.

Havnen møder stor konkurrence fra blandt terminaler i Canada og Mexico, og det fik direktør for havnen Mr . Lytle til at understrege, at Long Beach skal passe på med at blive for selvtilfredse som havn i en tale om havnens tilstand, skriver Lloyd's List.

Ugen bød på andre terminalsalg, idet CMA CGM solgte fra til en kinesisk havneoperatør. Flere analytikere vurderer, at de store spillere på terminalmarkedet vil drage fordel af et marked med meget lave priser.

Drewry: Priser på havneterminaler er normaliseret  

APM Terminals udpeges som vinder i slag om havneopkøb

Analytiker: Pres på Mærsks russiske havneopkøb 

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs