MSC køber andel af vigtig terminal på USAs vestkyst

I december købte det franske containerrederi CMA CGM sig ind i Long Beach havnen i Californien, og nu følger verdens andet størstecontainerrederi MSC trop i den vigtige amerikanske containerhavn, der forbinder stillehavskysten med Asien.
Ifølge Lloyd's List har rederiet købt en andel af Pier T, som containerskibene kan få adgang til uden at skulle under den nærliggende Gerald Desmond Bridge. I forvejen har rederiet del i Pier A i havnen.
Havnen møder stor konkurrence fra blandt terminaler i Canada og Mexico, og det fik direktør for havnen Mr . Lytle til at understrege, at Long Beach skal passe på med at blive for selvtilfredse som havn i en tale om havnens tilstand, skriver Lloyd's List.
Ugen bød på andre terminalsalg, idet CMA CGM solgte fra til en kinesisk havneoperatør. Flere analytikere vurderer, at de store spillere på terminalmarkedet vil drage fordel af et marked med meget lave priser.
Drewry: Priser på havneterminaler er normaliseret
Relaterede artikler:
Drewry: Priser på havneterminaler er normaliseret
For abonnenter
Analytiker: Pres på Mærsks russiske havneopkøb
For abonnenter