Deutsche Bank har succes på shippingmarkedet

Deutche Banks shippingafdeling, Deutsche Shipping, har nydt godt af svækkelsen af sine konkurrenter og voksede med en tredjedel i det forløbne år, skriver Lloyds List.
En betydelig del af successen skyldes nye kunder fra Asien, som i 2011 repræsenterede 18,7 procent af kunderne mod 7,6 procent af kunderne i 2010. Den samlede forretning steg med 11 procent og nåede op på 5,8 milliarder EURO. Der blev indgået færre aftaler med tyske rederier, som nu blot er bankens tredjestørste kunde med en andel på 21,2 procent mod 34,6 procent af Deutsche Shippings kunder i 2010.
Deutsche Shippings administrerende direktør, Ralf Bedranowsky, glæder sig over resultatet:
"Vi er meget tilfredse med den måde, hvorpå virksomheden udviklede sig i 2011, især i lyset af den fortsatte usikkerhed i de tre store rederimarkeder," siger Ralf Bedranowsky.