En del af Watch Medier

ShippingWatchtorsdag2. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
19.06.2013kl. 06.20

Maersk: Her går vores grænse for ansvar for ophugning

Maersk Gruppen har en politik om, at rederiets flåde skal ophugges ansvarligt på godkendte værfter. Alligevel kritiseres rederiet for ikke at gøre nok. "Vi har en grænse for, hvor langt vores ansvar rækker," lyder det.
Foto: IMO
af TOMAS KRISTIANSEN

Hvor langt kan man kræve, at et rederi er ansvarlig for sine skibe og sikrer, at de bliver ophugget ansvarligt? Shipbreaking Platform mener, at skibsrederne bør sikre sig, at skibet efter sin allersidste rejse bliver ophugget under ordentlige arbejdsforhold, også selvom skibet til den tid er solgt videre. Det kunne f.eks. være i form af et certifikat, der forpligter dem, der køber skibet til ikke at beache skibene i Pakistan eller Indien.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede artikler:

  • Foto: IMO

    NGO: Ansvar for ophugning skal følge det enkelte skib

    For abonnenter

  • Nordana på NGO-liste over strandophugning

  • Foto: IMO

    NGO udstiller rederiernes ophugning i Asien

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

"Vi har nogle gange haft ry for at have et kortere aftræk end vores konkurrenter. Du kan godt regne med, at det ry vil vi gerne holde fast i," siger Jens Lund, driftsdirektør i DSV. | Foto: DSV
Logistik

DSV afviser større spareplaner – men holder et skarpt øje på omkostningerne

DSV afviser, at selskabet har planer om større spareplaner, men erkender, at man på medarbejdersiden tilpasser sig den faldende aktivitet. 
  • DSV-chef ser én fordel ved nedtur: Det bliver billigere at sluge konkurrenterne
  • DSV tjente langt flere penge i 2022 – men nu venter en ny virkelighed

For abonnenter

Genrebillede. | Foto: Lee Jae Won/Reuters/Ritzau Scanpix
Logistik

Robotfirma kræver millioner fra speditør efter omfattende cyberangreb

For abonnenter

Foto: Staff/Reuters/Ritzau Scanpix
Logistik

DSV-chef ser én fordel ved nedtur: Det bliver billigere at sluge konkurrenterne

For abonnenter

Foto: Stolt-nielsen
Tank

Stolt-Nielsen forventer gode tider for kemikalietank efter nyt overskud

For abonnenter

Hans Lind Dollerup er ny managing director for Dan-Bunkerings europæiske forretning. Selskabet har også hyret en ny kommerciel direktør i Europa. | Foto: Dan-Bunkering
Leverandører

Dan-Bunkering hyrer nye chefer for Europa

For abonnenter

Foto: Toby Melville
Offshore

Shell henter rekordstort overskud i 2022

For abonnenter

Læs også

Foto: Staff/Reuters/Ritzau Scanpix
Logistik

DSV-chef ser én fordel ved nedtur: Det bliver billigere at sluge konkurrenterne

Opkøb er afgørende for væksten i logistikkoncernen DSV, og med udsigt til faldende fragtmængder falder prisen på opkøb. Det vil DSV benytte sig af ifølge topchef Jens Bjørn Andersen.

For abonnenter

Foto: DSV
Logistik

DSV tjente langt flere penge i 2022 – men nu venter en ny virkelighed

Det danske logistikselskab DSV leverer stor fremgang på top- og bundlinjen i 2022. Men speditøren skruer voldsomt ned for forventningerne til i år.

For abonnenter

Foto: Christian Charisius/AP/Ritzau Scanpix
Container

Europæisk rederi bestiller 12 grønne containerskibe

Et værft har fået en bestilling på 12 skibe, der kan sejle på metanol. Grønt metanol begynder at ligne fremtidens brændstof, siger mæglerhus.

For abonnenter

Seneste nyt

  • DSV afviser større spareplaner – men holder et skarpt øje på omkostningerne – 14.21
  • Shell henter rekordstort overskud i 2022 – 14.00
  • Robotfirma kræver millioner fra speditør efter omfattende cyberangreb – 13.29
  • Stolt-Nielsen forventer gode tider for kemikalietank efter nyt overskud – 12.39
  • DSV-chef ser én fordel ved nedtur: Det bliver billigere at sluge konkurrenterne – 11.59
  • Dan-Bunkering hyrer nye chefer for Europa – 11.05
  • Euronav holder kæmpe udbytte tilbage på grund af fusionsstrid – 11.02
  • Maersk indsætter droner på amerikanske lagre – 10.46
  • Dansk miljøcenter henter ny forretningsdirektør fra havneselskab – 10.20
  • Svag dollarkurs og uændret Opec-politik løfter oliepriserne – 09.34
  • DSV sætter nyt klimamål frem mod 2050 – 08.33
  • Kreditorer i kriseramte Dof anmoder om konkursproces – 07.58
  • DSV tjente langt flere penge i 2022 – men nu venter en ny virkelighed – 07.34
  • Dorian LPG regner med at tjene flere penge i 2023 – 1. feb.
  • Europæisk rederi bestiller 12 grønne containerskibe – 1. feb.
Flere nyheder

Job

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Financial Controller for International Shipping Company

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Fleet Manager

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Senior Lead, Human Sustainability at Sea

  • Junior Finance Business Partner - offshore wind industry

  • Senior Financial Controller

Watch Job

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Product Owner – vær med til at forvalte IT-systemer midt i den grønne omstilling

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

  • Business Intelligence Specialist

Se flere jobs

Job

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Financial Controller for International Shipping Company

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Fleet Manager

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Senior Lead, Human Sustainability at Sea

  • Junior Finance Business Partner - offshore wind industry

  • Senior Financial Controller

Se flere jobs

Kolofon

ShippingWatch
Søg

Sektioner

  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Tomas Kristiansen

tk@shippingwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8360

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Job

Abonnement

Prøv ShippingWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

shippingwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Læs mere om abonnement her

Adresse

ShippingWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8360

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © ShippingWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
ShippingWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge