Maersk: Her går vores grænse for ansvar for ophugning
Hvor langt kan man kræve, at et rederi er ansvarlig for sine skibe og sikrer, at de bliver ophugget ansvarligt? Shipbreaking Platform mener, at skibsrederne bør sikre sig, at skibet efter sin allersidste rejse bliver ophugget under ordentlige arbejdsforhold, også selvom skibet til den tid er solgt videre. Det kunne f.eks. være i form af et certifikat, der forpligter dem, der køber skibet til ikke at beache skibene i Pakistan eller Indien.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
NGO: Ansvar for ophugning skal følge det enkelte skib
For abonnenter
NGO udstiller rederiernes ophugning i Asien
For abonnenter