ShippingWatch

SeaIntel: Maersk-indgreb på Asien-Europa er ikke nok

Maersk Line og CMA CGMs kapacitetsudtrækning på Asien-Europa er godt nyt, men det er ikke nok til at skabe rigtig stabilitet på ruten, siger Lars Jensen fra SeaIntel til ShippingWatch. Udtrækningen får heller ikke Fearnley Securities til at ændre syn på sektoren.

Foto: Maersk Line

Det er positivt, og det understøtter ratestigningerne. Men det skaber ikke stabilitet og solide ratestigninger. Det er Lars Jensens umiddelbare kommentar til Maersk Line og CMA CGMs kapacitetsudtrækning på Asien-Europa sejladsen.

Maersk Line fjerner 19 skibe fra Asien-Europa 

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs