ShippingWatch

Mr. Social Media skal give MSC ny profil

MSC kaster sig nu for alvor over brugen af de sociale medier. De har valgt en kending af, hvordan shipping med fordel kan benytte de nye sociale kommunikationsmidler, Jonathan Wichmann, der stod bag opbygningen af Maerks eksponering for et par år siden.

Foto: SISSE DUPONT

MSC tager nu endnu et skridt mod at blive et mere transparent og kommunikerende rederi. Det ellers traditionelt ganske lukkede italiensk-ejede Mediterranean Shipping Group med hovedsæde i Geneve fortalte ShippingWatch i starten af året, hvordan man arbejder hen imod at blive mere åbent og komme i mere dialog med både kunder og offentlighed.

Første skridt var at lægge væsentlig flere informationer ud på en ny hjemmeside, og nu tager Aponte-rederiet også et skridt ind i de sociale medier og har i den forbindelse hyret en kending af shipping og sociale medier, Jonathan Wichmann fra Orca Social i London. Wichmann er især kendt for at stå bag Maersks opbygning af en profil på de sociale medier, hvilket selskabet vandt flere priser for. Nu er det så konkurrenten og samarbejdspartneren i 2M, MSC, der skal trække på danskeren, der er en af grundlæggerne af Orca Social.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Mens Maersk opjusterede, gav MSC-topchef Søren Toft en forklaring på containermarkedets dårlige service på shipping-konference i London. Kampen om de klimavenlige brændstoffer skærpes, og grønne pollitikere vil have LNG fjernet fra EU-liste.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs