Klumme: Geopolitiske spændinger kan give statsstøtte en større rolle

Vestens sanktioner mod Rusland giver konkurrencefordele til visse rederier frem for andre, og det bør derfor ses som en form for de facto-statsstøtte, skriver Lars Jensen.
Lars Jensen | Foto: Magnus Møller
Lars Jensen | Foto: Magnus Møller
AF LARS JENSEN, ANALYTIKER OG STIFTER AF VESPUCCI MARITIME

På den ene side er containerfragt en konkurrencepræget branche – det var blandt andet konklusionen i en ny undersøgelse fra USA’s statslige kommission på det maritime område, the Federal Maritime Commission (FMC). 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også