ShippingWatch

Sanktionsadvokat advarer om huller i EU’s olieembargo mod Rusland

I løbet af få måneder træder EU’s olieembargo mod Rusland i kraft. Men tankrederier risikerer alligevel at importere russisk olie til EU, siger dansk advokat med speciale i sanktioner til ShippingWatch.

Anders Amstrup Fournais rådgiver virksomheder i hele verden om sanktioner - ikke mindst mod Rusland. | Foto: Hafnia Law Firm

Når EU’s embargo mod russisk olie og olieprodukter træder fuldt i kraft til februar 2023, vil det – i hvert fald på papiret – indebære et totalt importstop til det europæiske marked.

Men det betyder ikke nødvendigvis, at det vil være slut med russisk olie i EU.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Minekæmpe køber yderligere tre LNG-drevne skibe

BHP Billiton føjer tre LNG-drevne tørlastskibe til sin flåde i løbet af de næste seks til ni måneder, skriver nyhedsbureau. Mineselskabet satser på flydende naturgas som et overgangsbrændstof.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs