ShippingWatch

Store shippingselskaber spiller på forskellige heste i klimaræset

Der er brint, LNG og ammoniak, og så er der også metanol og LPG – Buddene er mange, når man spørger store spillere som Maersk, Ardmore, Exmar og Shell om deres bud på fremtidens brændstof og teknologier. Alle er dog enige om, at det er nødvendigt at gøre noget nu.

Foto: Jens Dresling/Politiken/Ritzau Scanpix

Svarene er mange, når man spørger chefer fra store selskaber og shippingbrancher om, hvilke brændstofter og teknologier der skal satses på for at nedbringe industriens klimaaftryk.

Det viste sig ikke mindst torsdag i denne uge under den store Capital Link-konference, hvor kendte navne såsom Maersk, Ardmore, Exmar og Shell alle gav deres bud på fremtidens brændstof.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Mens Maersk opjusterede, gav MSC-topchef Søren Toft en forklaring på containermarkedets dårlige service på shipping-konference i London. Kampen om de klimavenlige brændstoffer skærpes, og grønne pollitikere vil have LNG fjernet fra EU-liste.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs