ShippingWatch

CMA CGM kigger mod skovprojekter for at opveje for skibes klimaaftryk

CMA CGM har oplevet en "drastisk stigning" i kundernes efterspørgsel efter mere klimavenlig fragt i 2020. Derfor har rederiet lanceret nye løsninger med bl.a. klimakompensation. Et godt værktøj, lyder det fra rederiet om den omdiskuterede metode.

Det første af CMA CGM's LNG-skibe, der blev leveret tidligere i år, under konstruktionen. I 2022 er det rederiets mål, at 26 skibe sejler på LNG. | Foto: CMA CGM - PR

Langt flere kunder har efterspurgt klimavenlig fragt i 2020, lyder det fra containerrederiet CMA CGM, der beskriver udviklingen som en "drastisk stigning."

Derfor har rederiet for nyligt lanceret en række nye klimaløsninger til kunderne, der bl.a. giver mulighed for at gøre brug af klimakompensation.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Höegh Autoliners går med i klimakoalition

Det norske bilrederi Höegh Autoliners indtræder i klima-alliancen First Movers Coalition, der også tæller Maersk, som ”frontløbere på bæredygtighedsområdet i deres sektor”.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs