ShippingWatch

Rederiers miljøalliance kritiserer Indonesiens varslede oprør mod svovlkrav

Indonesien vil ikke håndhæve de nye svovlkrav, når de træder i kraft til næste år. I stedet vil landet lade dets skibe sejle på højsvovlholdigt brændstof i nationale farvande. Det møder kritik fra miljøalliance.

Roger Strevens, formand for Trident Alliance. | Foto: PR

Det vækker kritik fra den store miljøalliance Trident Alliance, som bl.a. Maersk, Norden og Hapag-Lloyd står bag, at Indonesien har varslet, at landet ikke har i sinde at håndhæve de nye svovlkrav fra IMO, som ellers træder i kraft fra næste år.

I sidste uge oplyste transportministeriet i Indonesien, at landet ikke vil håndhæve svovlkravene, som betyder, at skibe kun må sejle på brændstof med et svovlindhold på 0,5 pct. fra 1. januar 2020, medmindre de har en scrubber installeret.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs