ShippingWatch

Logistikselskaberne ser ind i en industri der er "vendt totalt på hovedet"

Presset på de globale forsyningskæder betyder, at logistikselskaberne må løbe hurtigere og tænke i helt nye baner. Det er ikke bare sværere at lave det samme arbejde, man er nødt til at finde på nye løsninger hele tiden, forklarer Hellmanns head of trade for Asien-Stillehavet.

Ignacio Barrenengoa, Head of Trade Management, Sea Freight Region Asia Pacific, for det tyske logistikselskab Hellmann. | Foto: Hellmann

Flaskehalse, forsinkelser og rekordhøje fragtrater har plaget det globale containermarked siden sommeren 2020, hvor efterspørgslen på varer fra især Asien til USA skød i vejret.

Det giver rederierne og logistikselskaberne bunker af penge, mens der nede på jorden hos de trade managers, som hver dag skal finde plads på skibene til deres kunders varer, er mere run på end nogensinde før.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs