ShippingWatch

Hapag-Lloyd udelukker strategisk satsning på logistik

Konkurrenternes strategiske satsninger på logistik, containerterminaler og luftfragt giver ikke Hapag-Lloyd lyst til at følge trop. Rederiforretningen er og bliver kernen, og opkøb er fortsat på agendaen ifølge CEO Rolf Habben Jansen.

Foto: Ulrich Perrey/AP/Ritzau Scanpix

Tyske Hapag-Lloyd har ingen planer om at gøre logistik til en strategisk satsning, selv om containerrederiet i september købte sig ind i containerterminalen i Wilhelmshaven og er åben for yderlige investeringer på land.

Mens konkurrenter som Maersk og CMA CGM investerer tungt i både landbasererede aktiviteter og luftfragt, vil liner-aktiviteten forblive krumptappen i Hapag-Lloyds forretning, sagde rederiets CEO, Rolf Habben Jansen, da han torsdag gjorde status over Hapag-Lloyds strategi, der løber frem til 2023.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Sorte selskaber bag pensionsbranchens grønne milliarder

Flere pensionsselskaber har talt olieselskaber som BP, Shell og Halliburton med i de 248 mia. kr., branchen har meldt ind som "grønne investeringer" til regeringens klimapartnerskab for finanssektoren. "Vanvittigt," lyder det fra kritiker.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs