ShippingWatch

Rederier og kunder gør op med hinandens "illoyalitet" gennem lange kontrakter

Kontrakter er til for at blive brudt, i hvert fald i shipping, hvor flere rederier og kunder nu ønsker et opgør med den udbredte "illoyalitet," og længden af de lange kontrakter nu er oppe på tre år. Analytiker bekræfter interesse for mere forpligtende kontrakter.

Foto: Mike Blake/REUTERS / X00030

Med rekordhøje containerrater, store forsinkelser og mangel på ledig skibskapacitet er interessen for lange kontrakter tydeligevis større, end den har været længe hos både rederier og kunderne.

Navnlig globale virksomheder, som er afhængige af at fragte store mængder gods på lange ruter, er interesserede i at sikre sig plads på skibene gennem længerevarende kontrakter.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

ECSA kræver flere tiltag til bekæmpelse af pirater i Guineabugten

Den danske fregat Esbern Snares ildkamp mod formodede pirater i Guineabugten kalder på yderligere fokus på sikkerheden i området, mener ECSA. Ifølge den danske forsvarsminister, Trine Bramsen, kom det som en overraskelse, at formodede pirater ville gå til angreb på krigsskibet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs