ShippingWatch

Konsortium afslører gode muligheder for at bygge grøn ammoniak-drevne skibe

Et nyt studie viser, at grøn ammoniak-drevne skibe har gode muligheder for at bidrage til dekarboniseringen af shippingindustrien. Bag konsortiet står bl.a. Global Maritime Forum, der har fået bistand fra f.eks. Ørsted, BW Gas og MAN Energy Solutions.

Modelfoto over et kemikalietankskib, som sejler på den ammoniak, skibet fragter. | Foto: PR-foto leveret af C-Job Naval Architects

Det er både muligt og ønskeligt at overveje grøn ammoniak som fremtidens CO2-frie brændstof til shippingindustrien.

Global Maritime Forum og Fürstenberg Maritime Advisory har sammen med en skov af virksomheder undersøgt muligheden for at sætte et grøn ammoniakdrevet skib i søen, og konklusionen er positiv.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Maersk og 22 andre rederier fik bøder af Sydkoreas konkurrencemyndighed, tank- og tørlastrederiet Norden vil stadig købe ”sorte” skibe, og Hafnia kan få svært ved at finansiere skibskøb fra konkurrent.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs