ShippingWatch

NGO foreslår høj global CO2-afgift på bunkerolie for at nå klimamål

Green Transition Denmark, som er en del af Clean Shipping Coalition, mener, at en stigende CO2-afgift på bunkerolie fra 2025 og årene frem kan tvinge shippingindustrien til at bruge grønne brændstoffer som metanol eller ammoniak. Forbrugerpriserne vil ikke stige mærkbart, lyder det.

Foto: PR-foto Green Instruments/69734198

Hvis shippingindustrien skal blive klimaneutral i 2050 og CO2-udledningerne bankes i bund, er der ingen vej udenom, at industrien selv eller politikerne indfører meget høje globale afgifter på den forurenende, traditionelle bunkerolie som skibsfarten bruger.

Det vurderer Green Transition Denmark, som er en NGO og en del af Clean Shipping Coalition, der har observatørstatus i FN's maritime organisation IMO.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

ECSA's nye generalsekretær balancerer på en knivsæg

ECSA’s nyudnævnte generalsekretær, Sotiris Raptis, har overtaget en organisation beskyldt af sine egne medlemmer for at være usynlig. I et interview med ShippingWatch fortæller Raptis, hvordan han vil ændre det billede.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs