ShippingWatch

Lauritzen Bulkers: Operatører sidder i en klima-klemme

Hvem har ansvaret, hvis et skib ender med en dårligere CO2-rating? CO2-afgifter, IMO-krav til skibes energieffektivitet og CO2-udledning rejser flere spørgsmål end svar for operatører, siger topchef i Lauritzen Bulkers til ShippingWatch.

Niels Josefsen, CEO i Laurtizen Bulkers vil have operatørrollen ind i klima-debatten. | Foto: PR/J. Lauritzen

Hvem skal betale, hvis en operatør skruer op for farten og dermed ødelægger et chartret skibs høje CO2-rating?

Hvor meget økonomisk kompensation, skal operatøren omvendt have, hvis skibsejeren skruer ned for motorkraften på et chartret skib for at øge skibets såkaldte energieffektivitet?

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Dansk frigat dræbte fire formodede pirater i Guinea, Dan-Bunkering sagen fortsatte i Odense, stor millionregning endte hos Lauritzen, og IMO afholdt klimamøde i en uge, hvor ShippingWatch gjorde status på et hektisk tredje kvartal for containerrederne.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs