ShippingWatch

Nye regler får containerrederiernes gæld til at stige voldsomt

En ny regnskabsstandard betyder, at rederiernes gældforpligtelser er steget markant, skriver analysehuset Alphaliner. Et enkelt rederi har hævet gælden over 100 pct. efter den nye standard.

Foto: Bloomberg

En ændret regnskabsstandard betyder, at gælden er vokset markant og er blevet mere synlig udadtil hos verdens ni største containerrederier, viser en opgørelse fra analysehuset Alphaliner.

Det er den såkaldte IFRS 16-regnskabsstandard, der trådte i kraft ved årsskiftet, der har haft stor betydning for rederiernes gældspost i forbindelse med offentliggørelsen af regnskaberne for årets første kvartal.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs