ShippingWatch

Her er sidste uges bedste på ShippingWatch

Den forgangne uge bød blandt andet på historier om kritik fra Nestlé af containerrederiernes lukkethed, ny strategi fra Hapag-Lloyd, som rummer tre overordnede mål, og nyt om fusionen mellem Hafnia og BW Tankers.

Nestlé kritiserer containerrederiernes lukkethed

Med omkring en halv million containere på havene om året må man betegne Nestlé som VIP-kunde hos linjerederierne. Men den kendte fødevareproducent er langt fra tilfreds med servicen og gennemsigtighed i de nye bunkertillæg.

I et interview med ShippingWatch forklarede Global Freight Lead i Nestlé’s corporate supply chain, Jochen Gutschmidt, hvorfor. Til en vis grad ligner hans udtalelser meget, hvad Electrolux’ Global Head of Logistics, Bjørn Vang Jensen, fortalte ShippingWatch for nylig og gengiver en følelse blandt afskiberne om, at de bliver holdt ude på et sidespor.

Nestlé kritiserer containerrederiernes lukkethed

Søren Skou vil med glæde tage en direkte samtale med redernes store kritiker

"Skal vi betale for scrubbere, marinegasolie eller LNG?"

Foto: Hapag-Lloyd
Foto: Hapag-Lloyd

Hapag-Lloyd præsenterer ny strategi frem til 2023

Onsdag afholdte den store tyske spiller Hapag-Lloyd kapitalmarkedsdag i selskabets hovedkontor på Ballindamm 25 i Hamborgs centrum. Her præsenterede CEO Rolf Habben Jansen tre overordnede mål i Hapag-Lloyds nye strategi, som vil præge alt, hvad rederiet foretager sig de kommende fem år. Store opkøb er ikke et af dem, pointererede Rolf Habben Jansen, der også fortalte, at strategien vil give trecifrede millionbesparelser.

Hapag-Lloyd præsenterer ny strategi frem til 2023

Hapag-Lloyd angriber 2020 fra tre fronter

Hafnia og BW Tankers fusion på plads inden for en måned

Et af verdens allerstørste produkttankrederier ser meget snart dagens lys. Ifølge en række kilder, ShippingWatch har talt med, står fusionen af Hafnia og BW Tankers til at falde på plads inden for de nærmeste uger. Det sker på et tiltrængt tidspunkt for industrien.

Hafnia og BW Tankers fusion på plads inden for en måned

Hafnia Tankers får underskud i historisk dårligt marked

"Der vil ske noget mellem Torm, Maersk Tankers, Ardmore og Diamond S"

Foto: /ritzau/AP/Wong Maye/
Foto: /ritzau/AP/Wong Maye/

Singapore-værft mærker bedre tider efter flere kriseår i offshore

Hvis man skal tage pulsen på Singapores offshoreindustri, giver det store lokale værft Keppel Offshore & Marine det bedste billede på markedet. Efter tre års nedtur kan man nu mærke optimismen igen, fortalte værftet til ShippingWatchs udsendte i Singapore.

Singapore-værft mærker bedre tider efter flere kriseår i offshore

Analysehus: Nu lysner det for rigmarkedet

Norske olieselskaber skruer markant op for investeringerne

Læs også....

... om Maersk Line, Frontline, Thorco, Ardmore, shippingaktier, DNV GL's syn på brint og lobbyisten, der skal sikre containerrederierne en fordel.

Maersk Line afviser konklusion: Vores markedsandel ligger fast

Udsigten til flådevækst tager toppen af Frontlines begejstring

Thorco forventer stor millionregning for grundstødt skib

Ardmores CEO ser først et rigtigt opsving sent næste år

Så meget er shippingaktierne faldet i 2018

DNV GL: Brint kan blive en realitet på større skibe fra 2030

Lobbyisten der skal sikre containerrederierne en fordel

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs