ShippingWatch

MAN-rådgivning til rederier begynder at kaste ordrer af sig

Mange rederier betaler gerne 10.000 Euro til MAN Diesel & Turbo for et et brændstofstudie, der peger på muligheder for retrofit og besparelser. Nu begynder studierne også at kaste ordrer af sig til motorproducenten.

Foto: MAN Diesel & Turbo

MAN Diesel & Turbo er blevet overrasket over redernes interesse for at spare brændstof. Det har nemlig vist sig, at der er stor efterspørgsel efter rapporter, der viser, hvordan skibes brændstofforbrug kan sænkes gennem ny teknologi. Det fortæller Christian Ludwig, der er Head of Retrofit and Upgrade i selskabet.

Det såkaldte 'De-Rating Study' er et studie, MAN laver af et givet skibs drift, hvorefter selskabet kommer med bud på forbedringer af brændstofeffektiviteten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier er usikre på de kommende CII-regler for skibes CO2-udledninger. Ammoniak kan blive vigtigt brændstof, men kræver enorm produktion. Nye EU-sanktioner mod Rusland kan omgås, siger advokat. Og Norden undgår straf i sag om falske logbøger.

Carsten Mortensens Dee4 Capital sælger ud igen

Dee4 Capital Partners med tidligere Norden- og BW Group-topchef Carsten Mortensen sælger endnu et tankskib - denne gang til græsk skibsreder og lander millionfortjeneste, viser tal i VesselsValue.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs