MAN Diesel & Turbo ærgrer sig over ny NOx-frist

Det er en skam, at kravene til NOx-udledninger i skibsfarten ser ud til at blive udskudt fra 2016 til 2021. Det mener MAN Diesel & Turbo, der allerede havde den relevante teknologi klar til at begrænse udledningerne.

NOx-kravene til skibes udledninger var i sidste uge under heftig debat på IMO's møde i miljøkomiteen MEPC. Det endte med en beslutning om at udskyde kravene fra 2016 til 2021, der træder endeligt i kraft, hvis 2/3 af landene stemmer for til næste MEPC-møde i marts 2014. Det får betydning for motorleverandører som MAN Diesel & Turbo, hvor adm. direktør i Danmark Thomas S. Knudsen ikke er glad for ændringerne.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 7 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også