ShippingWatch

MAN kan næsten ikke følge med retrofitmarkedet

På fire år er afdelingen for retrofit i MAN Diesel & Turbo i Frederikshavn vokset fra tre til 26 ansatte. Der er flere opgaver og flere muligheder for retrofit, end afdelingen kan overkomme, fordi de fleste redere har accepteret retrofit, mener MAN.

For fire år siden var retrofit i form af energioptimering på skibene en opgave, der faldt mellem stolene hos MAN Diesel & Turbo i Frederikshavn. Rederne havde ingen grund til at spare, og MAN havde derfor ikke de store incitamenter til at udvikle energibesparende ideer til shippingbranchen. Det blev ganske anderledes, da krisen satte ind.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste artikler på ShippingWatch

Myndighed har anket dom over krænkelsesdømt Maersk-kaptajn, logistikoncernen DSV vokser kraftigt i Sydamerika, Europas behov for kul åbner nyt marked for tørlast, og Maersk Broker erklærer sig parat til vækst inden for tank.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs