ShippingWatch

Nu kommer året, som Desmi og industrien har spejdet efter

2018 tegner til at blive vendepunktet for de mange leverandører af systemer til rensning af ballastvand. "Der er et kæmpe skifte i gang i markedet," siger Rasmus Folsø, CEO for Desmi Ocean Guard, til ShippingWatch.

Foto: Desmi Ocean Guard

Ikke alle kunne holde til ventetiden.

14 år er lang tid at vente på regler, der er vedtaget, men alligevel hele tiden bliver skubbet længere ud i fremtiden. Det handler om de omdiskuterede regler for skibes rensning af ballastvand, der sidste år fik et norsk selskab til at melde sig ud af kapløbet. I stedet gik selskabet konkurs.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Efter ti års resultattørke er der igen sorte tal hos Lauritzen. Politiske spændinger i Ukraine mellem Vesten og Rusland øger frygten for nye cyberangreb a la det, der kostede Maersk to mia. kr. Et nyt forslag til EU's udspil om CO2-kvoter til shipping kan føre til endnu en milliard-fond.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs