ShippingWatch

MAN og Hyundai Heavy Industries i nyt testsamarbejde om LNG

MAN Diesel & Turbo har sammen med sydkoreanske Hyundai Heavy Industries oprettet et nyt joint venture, som skal teste PVU-teknologi, der er den teknologi, der styrer tryk og temperatur for LNG-brændstof.

Foto: PR

Den tyske motorproducent MAN Diesel & Turbo har indgået et samarbejde med det sydkoreanske værft Hyundai Heavy Industries.

Samarbejdet er et joint venture, som skal arbejde på at teste såkaldt PVU-teknologi. PVU står for pump vaporizer unit og er den teknologi, som styrer LNG-brændstofs tryk og temperatur, inden det sendes i motoren.

"Gaspresset bliver kontrolleret via kontrol af det hydrauliske olieflow til pumpen, som sikrer en meget kvik og præcis kontrol og LNG-forsyningen til motoren," skriver MAN Diesel & Turbo i en meddelelse om selskabets eget produkt, der hedder ME-GI PVU.

Joint venturet mellem de to selskaber begynder efter planen at teste teknologien i begyndelsen af 2019.

To ting skal drive markedet for MAN Diesel & Turbo

Fem rederier bag ordrer til MAN på methanol-motorer

 

Forsiden lige nu

MSC følger trop med nyt bunkertillæg

Fra årsskiftet indfører containerrederiet MSC ligesom Maersk et nyt gebyr til kunderne, som skal tage højde for de stigende omkostninger til brændstof som følge af de kommende svovlkrav fra 2020.

Ungt dansk heavylift selskab har firedoblet resultatet

På under fem år er Ocean7, der opererer i projektlastmarkedet, vokset betydeligt. Både i antallet af ansatte og på bundlinjen. Næste skridt er flere skibe og kontorer, siger direktør Stefan Nordby Petersen til ShippingWatch.

Bomin lukker to ud af fire kontorer

Bunkerleverandøren lukker ned i to af verdens største bunkerhavne for at fokusere på sine kontorer i Houston og Hamborg. Det sker for at blive klar til ændringerne af bunkermarkedet i 2020, lyder det fra selskabet.

Danaos befinder sig i et "skeptisk marked"

Den store græske ejer af containertonnage, Danaos, fastholdt omsætningen i første halvår, efter en stor restrukturering af gælden i selskabet er faldet på plads. Risici er nu handelssanktioner og lave charterrater, lyder det fra CEO John Coustas.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere