ShippingWatch

Leverandører

Ugens bedste på ShippingWatch

Maersk fik genskabt en del af væksten, problemerne med dårlige bunkerolie fortsatte, og en hel række af de mest velrenommerede danske rederier som Norden, Torm, DFDS og J. Lauritzen fremlagde regnskab i ugen, der gik.

Daewoo Shipbuildings bundlinje dykker

Den sydkoreanske værftsgruppes bundlinje dykkede i andet kvartal i forhold til sidste år, hvor engangsindtægter skød resultatet i vejret. Og et frasalg af et tabsgivende datterselskab vil ramme regnskabet for tredje kvartal.

Erstatningskrav efter dårlig bunker stiger i antal hver dag

Der er ingen, der har et veldokumenteret bud på, hvor den dårlige bunker, der rammer shippingindustrien for tiden, reelt stammer fra. Alt imens bringer hver dag en ny sag om motorskader. En ordentlig test af bunkeren kan tage ugevis, lyder det fra IBIA.

Hyundai Heavy flytter opgaver til lukningstruet værft

Det sydkoreanske værft Hyundai Heavy Industries vil bevare arbejdspladser ved at lægge noget af sit arbejde over på det offshoreværft, gruppen tidligere har meldt ud, ville blive lukket midlertidigt ned. Flere tusinde job er stadig i fare.

Kina vil have flere skibe til at sejle på LNG

Kinas transportministerium vil udvide landets LNG-infrastruktur, så flere skibe går fra heavy fuel til flydende naturgas, skriver Reuters. Udmeldingen kommer kort tid efter, at landet truede med afgifter på amerikansk LNG.

Sidste uges bedste historier på ShippingWatch

To tørlastoperatører er kommet i vanskeligheder på grund af den dårlige bunker, der har spredt sig til flere store havne. Skuffende resultater og nedjusteringer for containerrederierne. Lave tankrater, og DP World købte overraskende Unifeeder. Læs sidsteuges bedste.

Sydkoreansk værft kæmper med at sælge aktiver

Salget af aktiver går langsommere end forventet hos det sydkoreanske skibsværft STX. Værftet er presset til at sælge for at finansiere sig selv efter hjælp fra regeringen tidligere på året.

Her er sidste uges vigtigste artikler på ShippingWatch

DFDS forbereder sig på lange køer i Dover efter brexit, dårligt brændstof nået frem til verdens største bunkerhavn, og DSV opjustering var blandt sidste uges vigtigste artikler på ShippingWatch. Læs også om Kontainers, der vil udfordre startups som amerikanske Flexport.

EU blacklister russisk nybygningsværft pga Krim

JSC Zaliv Shipyard, et af Ruslands mellemstore værfter, der bl.a. bygger containerskibe og tankskibe, kommer nu på EU's sanktionsliste, fordi det deltog i byggeriet af Kerch-broen til den annekterede Krim-halvø. Det er første gang et værft er med på listen.

Nordisk værftskæmpe får overraskende stort minus

Omsætningen er ganske vist gået solidt i vejret på et af Nordens største værfter, men underskuddet er vokset betydeligt i første halvår. For ejeren, hele den italienske Fincantieri-gruppe, er det kun gået marginalt bedre. Se tallene her.

Scrubberleverandører arbejder på at nedbringe leveringstid

En stigende efterspørgsel på scrubbere får de store leverandører til at arbejde endnu hurtigere for at følge med. Hos Wärtsilä er der stadig plads til at installere scrubbere i 2019, men det snærper til, lyder det over for ShippingWatch.

Her er sidste uges vigtigste historier på ShippingWatch

Rodolphe Saadés store ændringer i CMA CGM's topledelse, vedvarende risiko for piratangreb i Vestafrika og nyt hackerangreb i containermarkedet var blandt sidste uges vigtigste artikler på ShippingWatch. Og så var der forsoning mellem USA og EU i handelskrig.

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere