ShippingWatch

Leverandører

Olielobby vil have Trumps støtte til svovlkrav

USA bør bakke op om svovlkravene og indføre dem i god tid. Sådan lyder det i et brev til Det Hvide Hus fra den magtfulde amerikanske olielobby, som nu øger presset på præsident Donald Trump.

Bimco sætter spørgsmålstegn ved IMO's CO2-beregninger

Bimco kritiserer IMO for at bruge "urealistisk høje BNP-tal" i sin vurdering af fremtidens transportbehov – og dermed udledningen af drivhusgasser. Industrien skal basere sine handlinger på "realistiske prognoser", mener shippingorganisationen.

Efter tre drøje år har MAN taget hul på svært 2019

De seneste år har været svære for motorproducenten MAN Energy Solutions, og 2019 ventes ikke at blive meget bedre, fortæller topchef Bjarne Foldager til ShippingWatch. Samtidig forventer rederierne, at der investeres i grøn teknologi.

Sidste uges vigtigste på ShippingWatch

DSV-topchef Jens Bjørn Andersen ser et paradigmeskifte, når det kommer til rederiernes indtog i logistik, Maersk Drilling fremlagde regnskab, mens DFDS-topchef Niels Smedegaard udpegede fem områder, der skal sikre rederiet fremgang.

EU kræver klarhed om rensevand fra scrubbere

Der skal være klare retningslinjerne for, hvor og hvordan skibe udleder vand fra scrubbere. Det mener EU, som frygter, at rensevandet fra scrubberne kan gøre uoprettelig skade på havmiljøet.

Flere ordrer løfter Aker Solutions i 2018

Olieserviceselskabet Aker Solutions forventer at kunne hæve sin omsætning yderligere i 2019. Udbudsaktiviteten er "høj" i selskabets primære markeder, lyder det i regnskab.

Norske værfter og rig-selskaber står over for vækstridt

For første gang siden tiden omkring krisen ventes omsætningen i den norske olieindustri at kravle over 300 mia. norske kr., vurderer EY. Værfter og rig-selskaber vil være dem, der oplever store vækstrater. Men flere forhold kan bremse udviklingen, påpeger revisionshuset.

Rederierne har fået øjnene op for biobrændstof

Siden producenten Goodfuels fik danske Norden med på vognen med biobrændstof, er det gået stærkt for selskabet. Store oceangående rederier er de næste i rækken, fortæller stifter og CEO i et interview med ShippingWatch.

Sidste uges bedste på ShippingWatch

Tørlastmarkedet er "nærmest kollapset," lød det fra Nordens tørlastchef. Maersk første CO2-neutrale skib kommer på vandet i 2030. EU har derimod dumpet Maersk foretrukne ophugger i Alang. Clipper tabte principiel retssag. Og så spidser kampen om speditionsmarkedet til.

Hovedejer af sydkoreansk storværft giver betinget ja til salg

Statsejede Korea Development Bank, som ejer majoriteten af storværftet Daewoo, har skrevet under på en hensigtsaftale om at sælge Daewoo-aktier til Hyandai Heavy Industries. Handlen kan blive den største nogensinde i skibsbygningsindustriens historie.

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere