ShippingWatch

Iværksætter skal sikre Maersks tag i de mindre kunder

Maersk samarbejder med iværksætteren Twill om at gøre det meget enkelt at bestille en container online og at få flere kunder blandt de små og mellemstore virksomheder den vej. Det skriver Børsen.

Troels Støvring, adm. direktør i Twill. | Foto: PR-foto: Damco

Iværksætteren Twill har siden foråret 2017 samarbejdet med Maersk og herunder Damco om at skabe en ny digital platform, som skal gøre det nemt for kunder at bestille containerfragt online.

Formålet med platformen er at få fat på et andet lag end de kæmpestore virksomheder, Maersk normalt henvender sig til, skriver Børsen.

"Maersk har været gode til at arbejde med store kunder ved at bygge standardløsninger, men de har ikke haft så meget succes med mindre og mellemstore virksomheder indtil nu. Twill skal gøre Maersk i stand til at skabe værdi for små kunder," siger adm. direktør i Twill, Troels Støvring, til avisen.

Twill er ikke den eneste platform, Maersk er i gang med at teste i forhold til onlinebooking. Ifølge Børsen samarbejder Maersk med to lignende digitale platforme, der bare er målrettet store kunder.

Tre gode råd: Sådan fanger shipping de digitale talenter 

De største containerrederier lancerer ny global sammenslutning 

Store rederier og terminalselskaber går sammen om blockchain 

Mere fra ShippingWatch

Maersk løfter sløret for design af metanolskibe

I fem år har Maersk arbejdet på at udvikle et nyt skibsdesign, som skal øge energi-effektiviteten i flåden med 20 pct. Otte skibe, der efter planen skal sejle på grøn metanol fra 2024, bliver de første.

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs