ShippingWatch

Kina kan være på vej med nye krav til bunkerselskaber

Krav om brug af de såkaldte mass flow meters på bunkerskibe i Kina kan ifølge Platts være på vej i nær fremtid.

Anvendelsen af de såkaldte mass flow meters, der kan give større sikkerhed for, at redere får de korrekte mængder brændstof, som de betaler for, bliver mere og mere udbredt blandt leverandører af bunkerolie i en række lokale havne i Kina.

En udvikling, der i industrien øger forventningen om, at det bliver obligatorisk i nær fremtid, skriver Platts.

"Mass flow meters bliver i stigende omfang anvendt, og flere forskellige myndigheder har opfordret leverandører til at få dem installeret," siger en Shanghai-baseret oliehandler til Platts, der forventer, at det bliver et krav inden for den nærmeste fremtid.

Det er endnu ikke oplysninger om, i hvor stort omfang, der benyttes mass flow meters i kinesiske havne, og myndighederne har endnu ikke truffet nogen endelig beslutning.

Singapore, der er verdens største bunkerhavn, gjorde det fra 1. januar 2017 og som det første land i verden obligatorisk at benytte mass flow meters i kombination med et omfattende kontrol- og ratingsystem.

Bunkerpriser drives op af omfattende kontrol med leverandører

Bunkerleverandør mister licens i Singapore

Dansk rederi vil udstille bunkersnyd med nyt værktøj

Forsiden lige nu

Her er ugens vigtigste historier på ShippingWatch

Norsk oliefonds sortlistning af rederier for at bruge beaching-værfter, opsigtsvækkende udspil fra ny rederiformand, opjustering i Norden og Skats svar på landsretsdom var blandt ugens tophistorier på ShippingWatch.

Danske skibsofficerer vil undersøge omfanget af sexchikane til søs

Søfartens Ledere vil sætte en ny undersøgelse af sexchikane til søs i gang for at bekæmpe problemet. "Det er et ekstremt tabubelagt område," siger formand Bjarne Cæsar Jensen. Antallet af sager om sexchikane er ganske få hos Søfartens Ledere, 3F og Danske Rederier.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere