ShippingWatch

Brexit får endnu et søforsikringsselskab til at åbne nyt kontor

Søforsikringsselskabet Britannia P&I åbner kontor i Luxembourg som konsekvens af brexit. Det er det andet søforsikringsselskab inden for få uger, der vil have alternativer til hovedkontoret i London.

Foto: Dave Gadd.

Det britiske søforsikringsselskab Britannia P&I vil ikke kun have sit hovedkontor i London, men også et kontor i Luxembourg.

Det er en direkte konsekvens af brexit, skriver selskabet i en meddelelse og fremhæver, at det gerne vil kunne servicere kunder i og uden for Storbritannien. De to kontorer skal fungere som hvert deres selskab og får et britisk moderselskab.

Britannia P&I's udmelding kommer kort tid efter, at kollegaen UK P&I Club offentliggjorde, at de åbner kontor i Holland på grund af brexit.

Den hollandske filial bliver åbnet for at undgå, at selskabets kunder oplever gener, når Storbritannien forlader det europæiske samarbejde i 2019.

Den såkaldte brexit-afstemninng, som endte med, at et flertal af briterne stemte for at forlade EU, fandt sted i juni 2016. EU og Storbritannien forhandler nu om vilkårene for den britiske exit, som ifølge planen skal ske 29. marts 2019.

Det er fortsat særdeles usikkert, hvilken adgang Storbritannien vil få til det europæiske marked efterfølgende. Derfor er flere selskaber, herunder mange banker, begyndt at se på mulighederne for at flytte deres kontorer fra London til andre europæiske byer som Paris og Frankfurt.

Søforsikringsselskab åbner kontor i Holland efter Brexit 

Topchefen med de mange luksusproblemer 

Londons marineforsikring taber terræn 

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs