ShippingWatch

Rederiers stærke lobby anklages for at bekæmpe CO2-krav

En ny undersøgelse fra den britiske non-profit-organisation Influence Map viser, at shippingindustrien har meget stor indflydelse på beslutningerne i IMO. Kritikken er højaktuel i denne uge, hvor CO2 er på dagsordenen i IMO.

Foto: IMO

Hvordan kan shippingindustrien blive ved med at slippe for strikse klimakrav, mens alle andre industrier er blevet reguleret internationalt?

Det spørgsmål giver en ny undersøgelse et svar på ved at undersøge magtforholdet mellem verdens lande, de tre store internationale rederorganisationer, rederier og FN’s søfartsorganisation IMO.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste på ShippingWatch

Maersk fremrykkede sit klimamål og hævede forventningerne til 2021 i en uge, hvor DSV-topchef Jens Bjørn kaldte containerredernes indtog i logistik "betydningsløst". EU sagde nej til sydkoreansk storfusion, og Maersk Tankers lagde ny strategi frem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs