En del af Watch Medier

ShippingWatchmandag6. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
19.10.2017kl. 14.40

Bangladesh var redernes foretrukne skrotdestination i tredje kvartal

Rederierne fik skrottet flest skibe i Bangladesh i tredje kvartal efterfulgt af Indien. I alt blev 124 skibe skrottet i Sydasien fra juli til september, viser en opgørelse fra ngo'en Shipbreaking Platform.
Foto: Louise Vogdrup-Schmidt
Foto: Louise Vogdrup-Schmidt
af NIKLAS KRIGSLUND

Bangladesh var redernes foretrukne destination, når gamle skibe skulle skrottes i tredje kvartal.

Det fremgår af ngo'en Shipbreaking Platforms seneste opgørelse over ophugningen af handelsflåden.

I alt er 227 skibe blevet ophugget fra juli til og med september. Heraf endte 124 på strandene i Sydasien, hvor de blev ophugget på de berygtede beaching-værfter i Bangladesh, Indien og Pakistan.

Øverst på listen står Bangladesh med 55 skibe, mens Indien følger efter på andenpladsen.

Det er som altid især de græske redere, som gør brug af værfterne i Sydasien. I alt har græske ejere fået ophugget 11 skibe. Herefter følger sydkoreanske og singaporeanske ejere med seks skibe hver.

Beaching-værfterne bliver kritiseret for deres dårlige forhold for både arbejderne og miljøet. Ifølge Shipbreaking Platform har én værftsarbejder mistet livet i tredje kvartal i indiske Alang, mens en anden er blevet alvorligt såret i Bangladesh.

Maersk-skibe sejlede under sortlistede flag på sidste rejse

Her er status på Maersks udskældte ophugning i Indien

Hapag-Lloyd sender tre arabiske skibe til ophugning 

Relaterede artikler:

  • Sealand Racer (th.) og Sealand Charger skiftede flag fra henholdsvis Hongkong og Singapore til Palau kort før deres sidste rejse. | Foto: Maersk

    Maersk-skibe sejlede under sortlistede flag på sidste rejse

  • Maersk-skibe Sealand Meteor ankom til Alang i juli og venter nu på, at blive ophugget. | Foto: Maersk

    Her er status på Maersks udskældte ophugning i Indien

    For abonnenter

  • Foto: PR-foto/Hapag-Lloyd

    Hapag-Lloyd sender tre arabiske skibe til ophugning

    For abonnenter

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Arkivbillede | Foto: Casper Dalhoff / Ritzau Scanpix
Container

Maersk omdirigerer trafik grundet jordskælv

Jordskælvene i Tyrkiet og Syrien ramte også havneby, og det påvirker Maersks skibstrafik i området.

For abonnenter

Foto: Danske Rederier - Pr
Miljø & Politik

Danske Rederier er skuffet over opbremsning af havvindmøller

For abonnenter

Foto: Pr / Stolt Tankers
Tank

Ejer vil børsnotere Stolt Tankers i år

For abonnenter

Foto: Christian Falck Wolff/Ritzau Scanpix
Miljø & Politik

Dybt frustreret minister jager hurtig afklaring om havvindmøller

Foto: Norges Rederiforbund/Norwegian Shipowners' Association
Offshore

Fredriksen-selskab henter penge til kamp mod værft

For abonnenter

Foto: Magnus Holm/Politiken/Ritzau Scanpix
Offshore

Første licenser for lagring af CO2 i oliefelter kan blive gevinst for rederier

For abonnenter

Læs også

Foto: PR/ME Production
Miljø & Politik

Organisationer vil forbyde udledning af scrubbervand i dansk farvand

En række ngo’er skriver i et brev til miljøministeren, at et forbud mod udledning af vaskevand fra skibe med scrubbere vil skabe et bedre havmiljø i Danmark.

For abonnenter

”Vi har ikke noget udtalt mål om at blive store som dengang, men har et ønske om at være en relevant aktør for kunderne og være deres foretrukne transportpartner,” siger Fridtjof C. Eitzen. | Foto: Magnus Møller
Fokus

Eitzens søn vil sætte strøm til skibsfarten som ny topchef i Christiania Shipping

Fridtjof C. Eitzen er ny topchef i Christiania Shipping og slår fast, at opkøb er sat på hold efter et rekordår. Den 36-årige marine-ingeniør, der er femte generation i Eitzen-dynastiet, vil elektrificere skibsfarten.

For abonnenter

Foto: PR/Ardmore
Tank

Mægler spår gode tider for tankrederier efter ny embargo mod Rusland

Importforbuddet på russiske olieprodukter betyder, at især de mellemstore tankskibe må sejle længere for at hente varer. Det vil sende rederiernes indtjening i vejret i de kommende måneder, forventer Clarksons.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Maersk omdirigerer trafik grundet jordskælv – 17.32
  • Ejer vil børsnotere Stolt Tankers i år – 16.19
  • Fredriksen company raises funds for arbitration case against shipyard – 15.56
  • Danske Rederier er skuffet over opbremsning af havvindmøller – 15.49
  • Fredriksen-selskab henter penge til kamp mod værft – 14.59
  • Første licenser for lagring af CO2 i oliefelter kan blive gevinst for rederier – 14.07
  • Dybt frustreret minister jager hurtig afklaring om havvindmøller – 13.24
  • Ny ejer skal gøre Scan Global Logistics endnu bedre til at lave opkøb – 12.03
  • EU-afklaring kan sætte danske havmøller på pause – 11.43
  • De største rederier har fået rettet op på coronakrisens udbredte forsinkelser – 11.09
  • Mægler spår gode tider for tankrederier efter ny embargo mod Rusland – 10.35
  • DP World forventer fortsat vækst i usikkert 2023 – 09.31
  • Oliepriserne falder skarpt med lavere vækst og rentehop – 08.52
  • Scan Global Logistics bliver solgt til kapitalfond – 08.08
  • Eitzens søn vil sætte strøm til skibsfarten som ny topchef i Christiania Shipping – 08.00
Flere nyheder

Job

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Vessel Manager Marine and QA

  • Fleet Manager

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Senior Lead, Human Sustainability at Sea

  • Ambitiøs medarbejder til Shipping-kontor søges

  • Head of P2X Marketing and Sales (m/f/d)

  • Senior Financial Controller

Watch Job

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

  • Regnskabs-/økonomichef

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Erfaren IT Supporter

  • Business Intelligence Specialist

Se flere jobs

Job

  • Copenhagen Shipping Company is hiring a skilled cargo broker

  • Foundation Package Manager - Offshore wind industry

  • Vessel Manager Marine and QA

  • Fleet Manager

  • Chartering Manager for Lauritzen Bulkers A/S

  • Senior Lead, Human Sustainability at Sea

  • Ambitiøs medarbejder til Shipping-kontor søges

  • Head of P2X Marketing and Sales (m/f/d)

  • Senior Financial Controller

Se flere jobs

Kolofon

ShippingWatch
Søg

Sektioner

  • Rederier
  • Logistik
  • Miljø & Politik
  • Leverandører
  • Offshore
  • Havne
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Tomas Kristiansen

tk@shippingwatch.dk

Tlf.: +45 3330 8360

  • Om ShippingWatch

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Job

Abonnement

Prøv ShippingWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

shippingwatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7445

Læs mere om abonnement her

Adresse

ShippingWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8360

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © ShippingWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
ShippingWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge