ShippingWatch

Sidste uges bedste: Clipper, Margrethe Vestager og norsk svovlforslag

Clippers CEO Peter Norborg fortalte om restruktureringen for rederiet, mens andre tørlastspillere også lagde kortene på bordet. Margrethe Vestager delte sit syn på containerindustrien, mens en ny løsning for svovlkravene blev præsenteret.

Tørlastredernes kamp med bundlinjen

Peter Norborg har med halvandet år i spidsen for Clipper stået bag en omfattende restrukturering af rederiet. Det fortalte han om til ShippingWatch i sidste uge.

Clipper har solgt 16 skibe som del af bankaftale

Her er de nye navne i Clippers globale hubs

Andre tørlastrederier og aktører i segmentet åbnede også for, hvordan det går:

Zacho tager fat på et svært andet år hos J. Lauritzen

zacho.jpg

Mads Zacho, CEO for J. Lauritzen. Foto: J. Lauritzen.

Tørlastfusionen G2 Ocean jagter nye laster

Nordens tørlastchef vil skabe vækst med nyt sats

Vestager og rederierne

EU's konkurrencekommissær Margrethe Vestager mener godt, at alliancer i containerindustrien kan fungere med konkurrence, sagde hun til ShippingWatch.

Vestager: Konkurrencen i containerindustrien er stærk

"Tonnageskat skal holdes til det, den er tiltænkt"

Margrethe Vestager5.jpg

Foto: Geert Vanden Wijngaert/AP/POLFOTO/arkiv.

Svovlkravene spøger

Spørgsmålet om de kommende globale krav til skibes udledning om svovl er i den grad på dagsordnen. Flere melder klart ud om f.eks. scrubbere, mens Norge kommer med en anden ide til at overholde reglerne.

Sydkoreansk rederichef udpeger fire ulemper ved scrubbere

Norge vil have forbud for at hindre svovlsnyd

ExxonMobil: Skibsredere i tvivl om svovlkrav

Læs også:

Maersks aktier ligger tungt på trods af gode nyheder

EU's udenrigschef trækkes ind i sag om nordkoreanske arbejdere

EU lukker ned for nye nordkoreanske værftsarbejdere

Danmark støtter skærpede krav til store containerskibe

Rederne ser positivt på skærpede krav til containerskibe

Forsiden lige nu

Siem Offshore nedtoner håb om bedre marked i 2018

Det norske offshorerederi Siem Offshore fik et større underskud i 2017 end året forinden med et tab på 185 mio. dollars efter stor nedskrivning på skibe. Lave rater vil fortsætte ind i 2018, lyder forventningen.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere