ShippingWatch

Hapag-Lloyd "vender hver en sten" før svovlkrav

"Det bliver ikke lommepenge," lyder det fra Hapag-Lloyd til ShippingWatch om de omkostninger, rederiet får, når de globale svovlkrav træder i kraft 1. januar 2020. Norden er også i gang med omfattende research på, hvordan kravene skal klares.

Foto: PR-foto/Hapag-Lloyd

Flere af de helt store spillere i den internationale shippingindustri har allerede et pejlemærke for, hvordan de vil reagere på de internationale svovlkrav.

Maersk ved, at de vælger scrubbere fra som løsning, når de globale regler om et maksimalt svovlindhold fra skibe på 0,5 pct. træder i kraft d. 1. januar 2020. Hos Maersk Lines partner MSC har man sat et beløb på og ved, at det kommer til at koste rederiet to mia. dollars årligt at leve op til svovlkravene. Hvad enten det bliver med indkøb af nyt brændstof eller med installation af scrubbere.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

CBS lancerer bestyrelses-uddannelse for shipping

Med støtte fra en række profilerede shipping-navne er halvdelen af pladserne på det første modul af CBS’ nye Blue Board Leadership Programme allerede besat. Andreas Sohmen-Pao er blandt underviserne.

Markant fald på vej i eksporten fra Kina til USA

Efterspørgslen i USA flytter sig fra varer til services, og det giver lavere import af kinesiske varer til USA, vurderer logistikchefer. Data fra Kina bekræfter, at ordrebeholdningen falder hos kinesiske virksomheder.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs