ShippingWatch

Ngo langer ud efter skrotpraksis i konkurser

Værftsarbejderne betaler prisen, når kuratorer sender skibe fra nødlidende rederier til ophugning under kummerlige forhold på beaching-værfter i Sydasien, mener ngo'en Shipbreaking Platform. En arbejder er død under ophugningen af et Hanjin-skib.

En værftsarbejder døde, da han faldt under ophugningen af skibet Hanjin Rome i Bangladesh. | Foto: Shipbreaking Platform

Banker, domstole og kuratorer, som overtager skibe efter nødlidende rederier, bør tænke sig godt om, inden de sender dem til skrot i Sydasien, mener ngo'en Shipbreaking Platform.

I sin opdatering for andet kvartal kritiserer ngo'en, at skibe efter konkursboer bliver ophugget i Indien, Bangladesh og Pakistan, hvor skrotprisen er højere end eksempelvis Kina og Tyrkiet, fordi sikkerheden ofte er langt værre.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs