ShippingWatch

Krisen kan udsætte kapitalfondes exit i shipping

Den nedslående udvikling i fragtmarkederne ligger langt fra de forventninger, kapitalfondene havde, da de gik ind i shipping, og spørgsmålet er, hvordan de kommer ud igen, siger investeringsrådgiver i New York.

Foto: Privat

Internationale kapitalfonde, der under finanskrisen har købt sig ind i rederier og andre shippingrelaterede investeringsselskaber i forventning om, at bunden i industrien havde nået sit cykliske lavpunkt, kan komme til at vente længere end planlagt med at slippe ud og realisere mulige gevinster på deres investeringer i shipping.

"Det er fortsat tidligt i at vurdere, hvordan kapitalfondene vil forlade shipping igen. Mange har endnu ikke nået deres typiske fem års investeringshorisont og har fortsat tid til at vente på det rigtige tidspunkt. Hvad der imidlertid er bekymrende set med fondenes øjne er, at fragtmarkederne slet ikke har udviklet sig som forventet, og langt de fleste fonde har endnu ikke nået deres forventede afkast," siger Basil Karatzas, Karatzas Marine Advisors i New York, der er finansiel rådgiver for en række kapitalfonde i shipping.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

3i køber AMP ud af Esvagt

Kapitalfonden 3i, der ejer halvdelen af Esvagt, har aftalt med virksomhedens anden ejer, kapitalfonden AMP Capital, at overtage hele Esvagt for 268 millioner britiske pund, så 3i bliver eneejer. Handelen ventes at falde på plads i første kvartal 2022.

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Det var tid til procedure i Dan-Bunkering sagen, hvor anklageren kræver bøde- og fængelsstraf. 2022 tegner til at blive nyt hæsblæsende containerår, klima spillede afgørende rolle i Lasse Kristoffersens beslutning om jobskifte i en uge, hvor Norden lagde tørlast og tank sammen i ny struktur.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs