ShippingWatch

DNV GL: Her er fremtidens brændstof-cocktail

I en ny kommentar tegner DNV GL billedet af fremtidens alternative brændstoffer i skibsfarten. Med tiden mere alsidigt, da mere end 20 pct. af skibsfarten vil kunne anvende hybridløsninger med batterier og andre teknologier.  

I fremtiden vil den globale skibsfart i flere tilfælde blive tvunget til at vælge alternative brændstoffer i takt med at omverdenens krav til industrien om lavere udledning af CO2, svovl og NOx tager til. Klassifikationsselskabet DNV GL tegner i en kommentar billedet af cocktailen af brændstoffer, som skibsejerne kan vælge, og selvom der for øjeblikket er meget snak om LNG, vil billedet flere år frem sandsynligvis blive endnu mere alsidigt, mener selskabet.

Det skyldes bl.a., at mere end 20 pct. af skibsfarten vil være i stand til at vælge alternative fremdriftsmuligheder som batterier og andre energiteknologier. Men den vigtigste omstilling til alternative brændstoffer skal drives af ønsket om at reducere udledningen af drivhusgasser, siger Christos Chryssakis, seniorforsker hos DNV GL og projektleder på projektet.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Equinor er færdig i Rusland

Det norske olieselskab har taget det sidste skridt ud af det russiske marked efter at have givet slip på aktiverne fra fire samarbejdsaftaler med Gazprom.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs