ShippingWatch

KG-fondene er de eneste sikre tabere på Triple-E

Maersk Line fastholder, at rederiet ikke vil udvide kapaciteten på Asien-Europa, når Triple-E skibene indsættes. De overskydende skibe skal på andre trades, eller tilbage til ejerne. Dermed er der indtil videre kun en sikker taber af oprustningen.

Foto: Carsten Bundgaard

De første megastore Triple-E skibe er afsejlet fra DSME værftet, og de næste 17 følger efter og indsættes på hovedstrengen mellem Asien og Europa de næste par år. Med plads til  godt 18.000 teu på hvert skib ville der blive tale om en voldsom opgradering af kapaciteten på den i forvejen trængte rute, hvis det ikke var fordi Maersk Line automatisk trækker tilsvarende kapacitet ud, især de mindste skibe kommer til at forlade ruten.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs