ShippingWatch

Drewry: Rederiernes olietillæg er for høje

Kunderne vil formentlig øge presset på containerrederierne for at få nedsat særtillæg for brændstof. Faldet burde have været mere markant, viser analyse fra Drewry.

Foto: Hapag-Lloyd

Containerrederiernes særlige brændstoftillæg burde være faldet mere end olieprisen på grund af de nye, større og dermed mere energibesparende skibe. Men det synes ikke at være tilfældet for de fleste rederier, fremgår det af en analyse fra britiske Drewry, der mener, at rederne puster til ilden, fordi netop disse særtillæg ofte er genstand for intense diskussioner med kunderne.

Også adgangen til billigere russisk bunkerolie i 2013 burde have drevet rederiernes særtillæg til kunderne ned, men det er ikke sket i tilstrækkeligt omfang.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Minekæmpe køber yderligere tre LNG-drevne skibe

BHP Billiton føjer tre LNG-drevne tørlastskibe til sin flåde i løbet af de næste seks til ni måneder, skriver nyhedsbureau. Mineselskabet satser på flydende naturgas som et overgangsbrændstof.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs