ShippingWatch

Containerredere vender tilbage til kerneforretningen

En kombination af økonomisk nødvendighed og kommerciel virkelighed tvinger i stigende grad containerrederierne til at vende tilbage til deres kerneforretning, vurderer Drewry.

De store containerrederier tvinges i stigende grad til at dreje fokus tilbage på deres kerneforretninger, og vender dermed ryggen til sekundære services som blandt andet logistik og spedition. Det vurderer analysehuset Drewry, der peger på markedets svære økonomiske vilkår som en af hovedforklaringerne.

Som et eksempel nævner analytikerne Maersks beslutning om at frasælge samtlige aktiver i dets amerikanske datterselskab Bridge Terminal Transport. I den forbindelse lød Maersks forklaring på frasalget således:

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra ShippingWatch

Ugens bedste historier på ShippingWatch

Rederier er usikre på de kommende CII-regler for skibes CO2-udledninger. Ammoniak kan blive vigtigt brændstof, men kræver enorm produktion. Nye EU-sanktioner mod Rusland kan omgås, siger advokat. Og Norden undgår straf i sag om falske logbøger.

Carsten Mortensens Dee4 Capital sælger ud igen

Dee4 Capital Partners med tidligere Norden- og BW Group-topchef Carsten Mortensen sælger endnu et tankskib - denne gang til græsk skibsreder og lander millionfortjeneste, viser tal i VesselsValue.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

ShippingWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs