P3-samarbejde får overvældende styrke
Hvis Maersk Line, MSC og CMA CGM, verdens tre største containerrederier, får konkurrencemyndighedernes accept af den nye P3-alliance med planlagt start i 2. kvartal 2014, vil de tre rederier få så overvældende en markedsposition mellem Asien og Europa, at de to andre alliancer (CKYH og G6) vil være tvunget til at fusionere for at matche P3.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler:
Nils Smedegaard tegner konturerne af det nye Maersk
For abonnenter
Udenlandske analytikere jubler over Maersk
For abonnenter