ShippingWatch

Dubai-rederi henter dansker ind som topchef

Per Wistoft Kristiansen (foto) er udnævnt som ny CEO i det Dubai-baserede produkt- og kemikalierederi United Arab Chemical Carriers (UACC), hvor han erstatter Jens Grønning.

Danske Per Wistoft Kristiansen er udnævnt som ny CEO i det Dubai-baserede United Arab Chemical Carriers (UACC), der ejer og kontrollerer en flåde på 16 produkt- og kemikalietankskibe i MR og Panamax LR1-segmenterne.

Per Wistoft erstatter selskabets nuværende topchef Jens Grønning, som vender tilbage til Danmark efter fem år i rederiet. Per Wistoft kommer fra en tilsvarende position i Brightoil Shipping Pte i Singapore, og han har tidligere været adm. direktør i det børsnoterede tankskibsselskab Gulf Navigation Holding og Transpetrol i Belgien, ligesom Per Wistoft også har en fortid i Maersk og D/S Norden.

"Per Wistoft medbringer over 30 års forretnings- og ledelseserfaring til UACC og har stor viden om Mellemøsten og med den type forretninger, vi er i," siger Jens Grønning (foto) i en meddelelse fra United Arab Chemical Carriers.

Tidligere Maersk-folk ind i toppen af arabisk rederi

Bestyrelsesformand i selskabet, Waleed Al Dawood, siger i meddelelsen, at UACC har en sund balance og en stærk likviditet, der betyder, at selskabet er godt rustet til fortsat vækst.

Jens_Grønning.JPG

Rederiets flåde har en gennemsnitsalder på fem år, og alle nybygninger fra skibsværftet Shina i Sydkorea er leveret.

United Arab Chemical Carriers blev etableret i 2007, og det har det ligeledes Dubai-baserede United Arab Shipping Company (UASC) som største aktionær med 39,4 procent.

På grund af familiemæssige forhold har Jens Grønning besluttet at forlade selskabet og Mellemøsten for at vende tilbage til Danmark.

Dansker forlader toppost i Dubai-rederi

Dansk-ledet arabisk rederi udfordrer Maersk Line

 

 

Forsiden lige nu

Gary Vogel har ændret kursen i Eagle Bulk

Eagle Bulk Shipping er gået fra at være en tonnageudbyder til at være et reelt rederi under ledelse af Gary Vogel, der kom til fra Clipper for to et halvt år siden. Første del af forvandlingen er tæt på at være i mål, siger han til ShippingWatch.

Én alliance sidder på hovedparten af global ordrebog

Det er især medlemmerne af en af de store containeralliancer, der har bestilt nye skibe inden for det seneste halve år. Ser man på skibe på over 16.000 teu, står alliancen for 58,6 pct. af ordrerne, skriver Seaintel i en ny analyse.

Relaterede

Seneste nyt

Job

Se flere

Se flere